marianinafrika.reismee.nl

Eerste dagen in Oeganda

Afgelopen vrijdag (26 september) ben ik dan vertrokken met een overvolle koffer naar Oeganda, al lang een droom om naar Afrika te gaan en dan nu werkelijkheid.
Leuk om jullie via deze blog een eerste indruk te geven van de eerste dagen.

Eerst nog wat over de vlucht: de vlucht ging helemaal prima, zonder gekkigheid of vertragingen. Op schiphol, bij de gate, kon ik alvast wennen om als 1 van de weinige blank te zijn. Om 11 uur 's avonds moest ik eerst het visum halen, wat ik erg gemakkelijk mee kreeg (bij het zien van de Nederlandse euro's ;-) en ze niet vroegen naar de injecties voor gele koorts kwam ik aan en werd ik opgewacht door een chauffeur die mij zou ophalen.
Buiten het vliegveld stonden véél chauffeurs die allemaal hoopte dat ik met hen mee zou rijden.
Chauffeur Brian legde wat uit over de omgeving en we hadden een leuk gesprek. Na zo'n uur rijden kwam ik aan in het guesthouse in Kampala.

De eerste dagen hebben we gebruikt om kennis te maken met de rest van de groep, bij te komen & voor een city trip door Kampala, per boda boda (brommertaxi). Das ook nog wel ff een dingetje. Het krioelt hier van de auto's, boda boda's en mensen. Voor een kleine indruk: zie youtube. (boda boda in Kampala)
Verder hebben we gekeken bij het paleis van de koning en zijn we in de sloppenwijken geweest & de markt bezocht. Bizar om al die arme mensen te zien en hun vinden het dan weer helemaal geweldig om een muzungu (blanke) te zien.
's middags hebben we een bezoek gebracht aan de haven bij lake Victoria en daar een typische Oegandese lunch gegeten.

Vandaag hebben we voor het eerste een dag vrijwilligerswerk gedaan, wat we de komende 2 dagen ook nog hopen te gaan doen. Een mooi en bijzonder project voor gehandicapten kinderen. Met 2 groepen hebben we maskers, ponpoens en tekeningen gemaakt. Zo leuk om te zien dat ze er zó ontzettend blij mee zijn en genieten van een glimlach, een knuffel of als je een foto van hun maakt.
Morgen en woensdag gaan we bij hetzelfde project helpen en dan hun helpen bij de fysiotherapie en zwemmen. Ben benieuwd!

Hoe is het in Nederland?
Tot de volgende blog :)

Reacties

Reacties

Hanna

Fijn dat je veilig bent aangekomen Marian!!
Veel succes de komende dagen & geniet! X

Annemieke van leeuwen

We blijven je volgen!!!

Jeannette Starrenburg

he Marian,
Klinkt allemaal erg goed hoor. Veel indrukken voor je in de eerste dagen en fijn dat je zo snel al hebt kunnen werken op een project. Succes en vooral veel genieten!!!! Hier begint het voor mij ook meer te kriebelen. Gaat ineens heel snel allemaal. Ik ga je verder volgen gr Jeannette

Rinus

Marian, ik heb de site eindelijk gevonden. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Alleen mis je de appeltaart van je moeder. Was trouwens wel lekker. Zoals je schrijft is het net of er al jaren bent. Geniet ervan en laat ons mee genieten. Hartelijk groet Rinus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood