marianinafrika.reismee.nl

karibu in Tanzania

Lieve allemaal, Poging 2 om een nieuw verhaal te schrijven op m'n blog. 3 dagen geleden heb ik het vorige verhaal erop gezet maar heb het idee dat ik elke dag of elk uur wel een verhaal kan typen.. Afgelopen zaterdag, 11 oktober, ben ik dan vertrokken uit het mooie Oeganda. Raar om na 2 geweldige weken waar ik het onwijs naar m'n zin heb gehad, je de weg weet en mensen leert kennen weg te gaan.. Op naar het volgende avontuur. Om 11 uur stond ik klaar met mn hele hebben en houwen om op weg te gaan naar het vliegveld. Om half 12 was Charlie mijn chauffeur er en moesten we een weg vinden tussen alle Oegandesen die op weg waren naar een speciale voetbalwedstrijd. Een hele happening. Onderweg nog de laatste blikken kunnen werpen op het straatbeeld, de mensen en de natuur van Oeganda. Met de chauffeur een gezellig gesprek gehad en al snel kwamen we uit op muziek en het geloof. Zijn lievelingsband is de band casting crowns en laat ik daar nou net muziek van op mijn telefoon hebben staan ;-) Hij was helemaal blij te weten dat ik christen ben en heeft dit dan ook vele malen gezegd. Ruim op tijd was ik po het vliegveld en na wat knuffels en ge zwaai kon ik inchecken.. het vliegtuig zou vertrekken om 15.05 maar met Afrikaanse begrippen een half uur te laat. Met een hele korte overstap van maar 1,5 uur was ik benieuwd of ik het allemaal wel konden redden maar hakuna matata (geen zorgen). Met een korte vlucht van 1 uur kwam ik aan in Nairobi waar ik nog 3 kwartier de tijd had om weer door te vliegen naar Tanzania. Een flink sprint je was hard nodig maar ik heb het vliegtuig gehaald. Ondertussen had ik geen tijd om me zorgen te maken om mijn koffer maar gelukkig werd ik weer verenigd bij het vliegtuig met mn koffer en konden we als 1 van de laatste het vliegtuig in.. het geluk was dat ik beide keren bij het raampje zat en ik een GEWELDIG uitzicht had: zonsondergang, alle Victoria, de Kilimanjaro. Wauw! In Tanzania aangekomen moest ik eerst weer een verzameling papierwerk in vullen voor het visum en ebola. Nadat ik mijn visum binnen had en mijn eerste stappen had gezet op de Tanzaniaanse bodem kon ik op zoek naar mijn chauffeur. Vanaf het vliegveld kwamen we meteen al de president tegen dus deze muzungu treft het wel ;-) Na een uurtje rijden was ik dan in Arusha bij het guesthouse waar ik de komende 4 weken zal verblijven. Mooi huis met eigen grote kamer, wc/ douche en massai bewakers voor de poort. Ik werd opgewacht door 2 andere vrijwilligers waarvan er 1 net naar huis is vertrokken. Vandaag beetje kennis gemaakt en morgen dan de stad verkenne. Het vervoer hier is met een dala dala (taxi busje) die gigantisch vol kan zitten. Mirgen krijg ik een rondleiding door de stad en dinsdag begin ik bij het project. Ben benieuwd. De mensen spreken hier onwijs veel swahiki dus dat wordt nog even oefenen. Super leuk dat veel van jullie een reactie achter laten op de blog, daar geniet ik van :) Liefs,

Reacties

Reacties

tante Gerrie

Je hebt het vliegtuig gehaald !! door een Hollands sprintje te trekken. Zo te lezen, heb je luxe onderkomen de komende 4 weken. En je hebt er al 2 weken opzitten, wat gaat de tijd toch snel. Wat mooi dat je chauffeur een christen was, heeft hij jouw muziek ook gehoord of kunnen luisteren? Is de temperatuur daar een beetje om uit te houden? Wij krijgen morgen een regendag, maar de temperatuur wordt nog 19 graden. In de kerkbode die is verschenen, staat een stukje over jou reis in, het overgenomen van je blocq. Vorige week zondag is er ook voor je gebeden in de kerk. Ben benieuwd wat je daar weer gaat beleven, Groeten van mij en ook van Goofy natuurlijk

Rinus

Hoi Marian, Je hebt weer de nodige kilometertjes afgelegd. Fijn dat je reis zo soepel is verlopen. Zo te lezen kom je ogen te kort om alles te bekijken. Nu nog 4 weken in Tanzania. Laat ons meegenieten van jouw ervaringen. groetjes Rinus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood