marianinafrika.reismee.nl

Project: Walk in Love

Aller eerst, zo leuk om alle reacties te lezen :) Super.
Terwijl het in Nederland super slecht weer is schrijf ik in het heerlijke warme zonnetje van Tanzania een blog met de belevenissen van afgelopen week.

Zo als beloofd zou ik jullie meer vertellen over het project: walk in Love. Het project waar ik elke dag heen ga is een gratis opvang zodat beide ouders kunnen werken. Ik sta helemaal achter dit iniatief en ben blij dat ik hieraan wat kan bijdragen en de kinderen net een tikkeltje extra aandacht kan geven.
Ik kan zelf weten hoelaat ik ongeveer naar het project ga en tot hoelang. Soms zijn we met veel vrijwilligers waardoor we proberen 's ochtends vroeg te gaan zodat er meer te doen is en we heerlijk kunnen knuffelen en spelen met de kinderen.
Geweldig, ze duiken allemaal op je af en soms lijk ik meer een klimpaal maar dat neem ik op de koop toe ;-)
De kinderen worden hier ontzettend zelfstandig gemaakt, ze kunnen al op jonge leeftijd lopen en ruimen na het eten al hun eigen bord etc op en dat terwijl ze soms 1 jaar zijn.
Na het eten is het de gewoonte om een kwartiertje te dansen en te zingen op de muziek. Heerlijk om die kinderen rond te zien hupsen en er ook echt van genieten. Hier zitten de heupen wel goed los :P
Pas heb ik de kinderen foto's laten zien van de familie, de koeien en Nederland. Zo geweldig leuk om te zien hoe leuk hun dat vinden. Ook hier vonden ze dat we allemaal op elkaar lijken, maar dat horen we niet voor het eerst.. :P
Na de middag wordt het rustig en gaan de meeste kinderen (behalve de jongste, die slapen 's ochtends) slapen of huiswerk maken.
Thirza (andere vrijwilliger) en ik gaan binnenkort beginnen om 's middags 3 kinderen wat les te geven. Ze kunnen allemaal wel tellen of het alfabet of de kleuren maar als je bewust vraagt welke kleur bijv de zon is hebben ze soms geen idee.
Leuk, extra uitdaging!

Wat soms wel lastig is, is om te merken dat ze de kinderen allemaal maar een beetje laten lopen. De vaste nanny's zitten graag en spelen niet onwijs veel met de kinderen.
Pas ook: toen ik aankwam op het project huilde een kindje ontzettend hard en lang. Na een tijdje vroeg ik wat er gebeurd was en zag ik een aardig groot schaafwondje op zijn arm. Niemand die iets deed alleen maar proberen te troosten (wat natuurlijk goed is). Samen met nog een andere vrijwilliger hebben we er naar gekeken en schoongemaakt + verbonden.

Vergeleken bij Oeganda zie ik echt ontzettend veel verschillen. In Kampala, Oeganda was het echt ontzettend druk en zag ik veel meer armoede. Hier in Tanzania lijkt alles wat verder gevorderd en zie ik minder armoede. (al is hier ook ontzettend veel armoede)
Langs de weg zie je ook alleen maar mensen, zitten en niets doen. Ongelofelijk!

Gisteren ben ik samen met nog een andere vrijwilliger naar de groente, fruit, rijst en zaden markt geweest. Zo leuk om dat te zien, alles is mooie manden + weer een paar mooie foto's rijker! :-)

Overal waar je komt wordt je aangesproken en willen ze de verschillen weten tussen Tanzania en Holland. Als je mensen meerdere malen ziet zeggen ze allemaal: he jou ken ik en vanochtend wisten een paar dala dala chauffeurs nog mijn naam, terwijl ik hun niet herkende ;-) Geniaal!

Zaterdag gaan we naar de watervallen van Moshi, zoveel zin in!

Haya!
Liefs, uit Tanzania.

Reacties

Reacties

Jan & Diny Dolman

Wat een erg leuk project dat Walk in Love, volgens ons echt wel iets voor jou.
Veel plezier nog de laatste 2 weken.

Rinus

Hoi Marian, Fijn dat je op zo'n manier Gods liefde mag doorgeven. Wat een zegen als je die kinderen zo kan helpen. Wat krijg je daar ontzettend veel voor terug. Waar liefde woont, daar gebied de Heer Zijn zegen. Dat mag je daar ervaren. Wonderlijk. Dit zijn niet alleen voor jou onvergetelijke momenten, maar ook voor die kinderen. Zet nog eens wat foto's op je blog, dan kunnen we hier ook meegenieten. Gods zegen en veel plezier.

tante Gerrie

Ha die Marian,
Net terug van 't volksdansen en gelijk de computer aangezet en jouw verhaal gelezen. Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt. Ik mis nog de kerkdienst van vorige week, hoe je die hebt ervaren. Maar dat komt nog wel, denk ik.
Groeten ook van oma en Goofy.

Annemieke

Wat fijn om te mogen lezen dat je daar ook echt van waarde kan zijn voor de kinderen daar.
Al is het maar zo'n kindje troosten en een pleister plakken.
Tussendoor zie je ook nog veel van het land zelf, leuk om op de markt te lopen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood