marianinafrika.reismee.nl

This is Africa :)

Vanuit het geweldige Tanzania is het weer tijd om een nieuw verhaal op de blog te zetten om jullie ook te laten meegenieten. Ondertussen ben ik alweer 1 maand van huis, wat vliegt de tijd. Nog 2,5 week te gaan, gelukkig! :-)

Afgelopen vrijdag weer een leuke dag op het project gehad en reden voor een klein feestje. Een andere vrijwilliger heeft een klaslokaal opgeknapt en supe rmooi geschilderd met verschillende dieren. Echt super leuk, en s middags dan een feestelijke opening.
Eind van de middag gingen we naar een voetbalmiddag waar veel westerlingen komen en een BBQ zou zijn. Heel mooi plekje in de zon, uitzicht op de mount meru en gezellig mensen. Enorm gezelilg dus en gezellig gebabbeld met de afrikanen!
Ze zijn hier allemaal ontzettend dol op foto's dus deze ook voor de zoveelste keer laten showen ;-)

Massai dorp: wat ik ontzettend graag wilde is uitgekomen. We zijn met elkaar naar een massai dorp geweest. Wauw, weer een bijzondere ervaring. 2,5 uur rijden door een geweldig gebied om weg naar het massai dorpje. Een super goeie gids die onderweg veel vertelde over hoe massai mensen leven, hun gewoontes, over allerlei diersoorten etc. etc. Onderweg zouden we kans kunnen hebben om olifanten, giraffen, zebra's etc te spotten. En ja hoor: als eerste een zebra die ook nog eens precies de weg overstak en op de terugweg nog een giraffe + baby en dat van heel dicht bij. Gauw de rimboe ingelopen en mooie foto's kunnen maken..
Bij het massaidorpje aangekomen moesten we nog even wachten in de auto of het goed was dat we kwamen. Ik voelde me op dit moment echt een enorme toerist maar goed ;-) We waren welkom en kregen een rondleiding bij het dorpje, de huisjes, de school. Na de rondleiding kwamen we terug bij de auto en zaten alle inwoners klaar met hun verkoopwaar op een kleedje. Iedereen liep in massai kleding en volledig behangen met oorbellen. Helaas was het halve dorp niet thuis ivm een bruiloft verder op maar dat mocht de pret niet drukken. De oudste man van het dorp (90 jaar) was wel thuis en die dus nog even de hand geschut, deze beste man heeft maar liefst 13 vrouwen.. Heel normaal hier om meerdere vrouwen te hebben.


Zaterdag heerlijk gezwommen bij het Arusha hotel en daarna nog wat gedronken bij het mount Meru hotel. Prachtig uitzicht op de ontzettend mooie berg Meru. Ik kan er uren naar blijven kijken, zo mooi!
Het leuke was dat daar opnames werden gemaakt van een gospel choir. Leuk leuk, dus dat even van dicht bij wezen bekijken wat hun natuurlijk ook weer geweldig vonden. Wat kunnen die mensen goed zingen maar vooral swingen.
Ook hier wilde ze allemaal op de foto en van alles weten en voor as ik terug kom naar Tanzania een uitnodiging om hun kerk te bezoeken.
's avonds hadden we voor de zoveelste keer deze week geen stroom: this is Africa. Regelmatig zitten we dus zonder stroom of zonder water en genieten we met de kaarsjes aan :P

Het reizen met de dala dala (taxi busje) blijf ik echt enorm grappig vinden. Hutje mutje en aan elkaar geplakt zitten, knusser kan niet ;-) Afgelopen keer zat ik midden in de spits en hing ik uit de deur om toch nog mee te kunnen om voor het donker thuis te zijn. Bijna mn schoen verloren en al lachend met mijn hoofd tegen het dak kon ik gelukkig na 15 minuten weer zitten..

De mensen hier zo ontzettend belangstellend en elke dag ontmoet ik hier weer nieuwe mensen. Ze vergeten je ook niet, want de volgende keer dat je ze tegen komt roepen ze weer je naam en zijn we rafiki's (vrienden).

Lieve groetjes vanuit een warm Tanzania.

Ps. Ik krijg ik hier ZO ontzettend vaak de vraag of ik moslim ben! Dit omdat Marian hier een moslim naam is dus tegenwoordig stel ik mezelf voor en daar achter: nee, ik ben geen moslim :P

Reacties

Reacties

Hanna

Mooi om te lezen allemaal & blijf zo heerlijk schrijven en genieten! Liefs!

Annemieke

Wat bijzonder om de massai mensen in het echt te zien.
Ik ken ze alleen van tv.
Geniet nog maar voor de 100%, voor je het weet zit je in het vliegtuig naar huis.

Rinus

Hoi Marian,
Het lijkt wel of je steeds enthousiaster wordt. Je geniet met volle teugen. Super allemaal. Wees voorzichtig. Hartelijke groet vanuit dit kikkerlandje

Maria

GENIET!

tante Gerrie

Hoi Marian,
Het is allemaal heel bijzonder wat je daar ziet en meemaakt en je hebt schrijvers talent!! Geniet nog maar even daar.
Bij ons is alles heel gewoon hetzelfde, alhoewel ik heb 2 nieuwtjes te melden.
1. Tante Jannie Brak (oma's zus) is naar een verpleeghuis in Kamerik gegaan dinsdag jl. Dus geen telefoontjes meer.
2. Er is een dominee beroepen (ik weet even zijn naam niet meer). Hij komt 12 november met ons kennismaken, maar dan ben jij er nog niet.

Woudina

Ha Marian,

Geniet enorm van jou reis verhalen.
De kids vooral van de foto's :)
We denken aan je, ook in ons gebed!

Liefs, Woudina en familie

Caroline

Hoi Marian,
Zo ik ben weer helemaal bij met jouw verhalen. Ik liep een beetje achter en ik vind het toch wel leuk om helemaal om de hoogte te blijven. Leuk dat dat op deze manier kan. Je maakt een heleboel mee zeg! Fijn dat je er zo van geniet en de mensen daar om je heen. Grappig dat ze vanwege je naam denken dat je moslima bent! Ik hoop dat ook de komende weken nog een mooie fijne tijd zal zijn. Geniet ervan!
Liefs Caroline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood