marianinafrika.reismee.nl

Nieuwe reis plannen :)

Terwijl het nieuwe jaar net gestart is (beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar ;-) kan ik beginnen met het aftellen!
Aftellen tot 1 februari, de dag waarop ik naar Suriname hoop te vliegen :-)

Maar eerst deze blog om jullie mee te nemen in het ontstaan van de reis, de voorbereidingen etc.
Dezelfde blog die ik destijds in Oeganda en Tanzania gebruikt heb zal nu gebruikt worden om jullie op de hoogte te houden, voor wie dat leuk vindt uiteraard

Dromen najagen: (september 2017)

Nadat ik 3 jaar geleden na 7 weken thuis kwam uit Oeganda & Tanzania dacht ik al snel, dit wil ik nog eens. Tussendoor nog een aantal héle mooie reizen gemaakt waarbij ik een kijkje mocht nemen in een andere cultuur. Het gevoel om nog eens voor een langere tijd naar het buitenland te gaan voor vrijwilligerswerk/reizen is altijd op de achtergrond aanwezig geweest en bleef hét altijd lichtelijke kriebelen.
Nadat ik laatst mijn reisblogs, van mijn tijd in Oeganda/Tanzania, las kwamen de kriebels opnieuw terug en ben ik eens op internet gaan kijken naar eventuele leuke bestemmingen.

16 september 2017
Na wat heen en weer mailen met Manon van Activity International werd ik enthousiaster en enthousiaster en wist ik voor mezelf al snel: dit zou m zomaar eens kunnen worden.
De blijheid, het enthousiasme en de spontaniteit was wat ik al snel merkte vanuit het mail contact, versterkte alleen maar het gevoel én is iets wat mij aanspreekt/ bij mij past om via deze organisatie op reis te gaan.

Op de info dag op 16 september 2017 kwam dat gevoel weer boven en kwamen daar nog enkele dingen bij: flexibiliteit, dromen najagen én allerlei mooie dingen die bij het reizen horen.

Op de info dag zelf 2 bijeenkomsten bezocht waarvan 1 een een workshop: explore, creatie, shine.

Een leuke vrouw, met veel reis ervaring nam ons "mee" op reis aan de hand van 4 vragen:
1. Wat is avontuur?
2. Wat als je zonder grenzen (zoals geld, leeftijd, angst, werk: alles wat je tegenhoudt valt weg) hoe zou jou ultieme droom reis eruit zien?
3. Als je een bijzonder persoon zou moeten opschrijven die je eens ontmoet hebt op reis, wie zou dat zijn & waarom?
4. Wat neem je mee/blijft je bij na je reis die je wilt doorzetten als je weer thuis bent?

Als laatste deden we een test: (leuk om uit te proberen ;)
Ga op een ballon zitten, zo ontspannen mogelijk!
In eerste instantie zat iedereen super ongemakkelijk maar later krijg je het vertrouwen... de vergelijking die gemaakt moest worden is dat je eerst denkt: vet ongemakkelijk maar ook heeft het te maken met het stappen uit je comfortzone.. wél doen en kijken waar je uitkomt, kijken wat het je brengt.

Mooie vragen die door iedereen weer zó anders wordt ingevuld en ik/wij tot na denken werden gezet over het doel en het bijzondere van reizen.

Met mijn reis naar Uganda en Tanzania in gedachten (andere vakanties/reizen net zo goed) wist ik hoe bijzonder het is om helemaal op te gaan in het cultuur van een ander land, de mooie/bijzondere mensen die je kunt ontmoeten én het gevoel van vrijheid te ervaren.

Niet omdat ik het niet goed heb in Nederland, zeker niet.. maar wel geeft het mij weer een besef hoe goed ik het hier heb, dingen die zó vanzelfsprekend zijn weer met andere ogen te aanschouwen: het gevoel van dankbaarheid!

Alhoewel ik het al wist, heeft deze dag toch mijn ogen weer geopend én hoop ik dat alles door kan gaan qua plannen maken om in Februari/Maart 2018 (voor 6 weken) naar (*tromgeroffel*) Suriname te vertrekken.

Een paar weken later, dinsdag 26 september, zou ik tijdens het teamoverleg horen of ik een ja kreeg om op reis te gaan. 2 collega's wisten al wat van mijn plannen maar ook de rest van het team zou meebeslissen om de doorslag te geven voor een akkoord op mijn plannen. Toch even spannend maar het werd een: JA!!
(Dankjulliewel lieve collega's :-)

Nu ik dit officieel weet kunnen er stappen gezet worden en de voorbereidingen beginnen. Ticket, verblijf, project en evt inentingen.

Oktober/december:
Nadat ik akkoord kreeg van m'n collega's ging het vrij snel en konden de eerste stappen gezet worden.
Zo werd het boekingsproces in werking gezet, voorstel/top 4 qua vrijwilligersprojecten waar ik aan de slag kan gaan en dan te beseffen dat ik daar over een aantal weken al kan rondlopen in het Surinaamse zonnetje. Beter vooruitzicht is er niet ??

Visum, plannen uitstippelen en aftellen tot 1 februari J

Volgende blog zal ik iets schrijven over het vrijwilligersproject waar ik 4 weken zal gaan helpen!
Daarna nog 2 weken rondreizen met Marjanne die héél gezellig langs komt..

Reacties

Reacties

Eline Veldhuisen

Klinkt geweldig, ze gaan daar blij zijn met jou als vrijwilligers!! Ben nu al benieuwd naar jw verhalen!

Thea

Heel gaaf zeg! Goed dat je je dromen volgt, ik snap precies welk gevoel van vrijheid je bedoeld! Veel succes met de voorbereidingen!

Jozua

Je dromen volgen is de deur open zetten en je vleugels laten wapperen en kijken waar de wind je heen lijd.Je oogkleppen afdoen en kijken wat de wereld toch mooi is. Iets kunnen doen voor een ander zonder na te denken. Dat is pure vrijheid Succes en je verhalen nemen me mee naar die mooie tijd. Dank je wel

Wyha

Wat fijn om dit zo te mogen lezen! Succes met je voorbereidingen en als je nog wat nodig hebt qua zelfzorg medicatie (probiotica bv of ors) dan hoor ik het graag !

Jeannette

Geweldig Marian!!!! Helemaal jouw ding. Dit wordt weer een mooie herinnering erbij op jouw lijst.

Ik ga je volgen.

Gerrie

Natuurlijk ga ik je volgen in je volgende avontuur in Suriname.

Marianne

Beetje laat ingevlogen maar kijk uit naar al je ervaringen en verhalen! Kom maar doorrr! ?

Gerriëtte

Wat heerlijk om je blog te lezen en je reiskriebels op te merken! Groot gelijk om te gaan reizen! :) Succes met de voorbereidingen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood